Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Svensk jubileumsbok

Donald-landet på Facebook melder at det kommer en jubileumsbok i Sverige ifm Kalle Anka-bladet er 70 år. Donald-landet nevner også ett rykte om at boken vil komme i norsk utgave også. I Norge utgis jo en egen pocketserie ifm jubileet, hver bok har fokus på ett ti-år. Er det marked for en bok også? https://www.kalleanka.se/ankeborgsposten/nu-slapps-kalle-ankas-jubileumsbok/
«1

Comments

• Umiddelbart høres denne boken mye bedre ut enn softcoverserien på grunn av denne ene setningen: "Dessutom bjuder vi på massor av kuriosa och bonusmaterial!"
  • Forresten interessant å se Egmont Publishings svenske logo (nederst i høyre hjørne på coveret). Den har de vel aldri brukt i Norge.

image
  • Utstilling i Stockholm i forbindelse med Kalle Anka & C:o sitt 70 år jubileum:

https://www.egmont.com/se/press/Nyheter/Kalle-Anka--Co-firar-70-ar-med-utstallning-och-pop-up-butik-pa-Bergrummet-i-Stockholm/

Blir det en lignende utstilling i Norge?

• Håper det blir en norsk utstilling også. Det må da være stor nok publikumsmasse for noe slikt?
  • edited August 12
    Det kommer en svensk "kompanjon-bok" om Mickey Mouse till 90-års-jubileet i november. Egmont Comics-logon är gjord på svenska redaktionen för ett antal år sedan, och är så vitt jag vet endast använd i Sverige.
  • germund skrev:
    Det kommer en svensk "kompanjon-bok" om Mickey Mouse till 90-års-jubileet i november. Egmont Comics-logon är gjord på svenska redaktionen för ett antal år sedan, och är så vitt jag vet endast använd i Sverige.

Takk for infoen, germund. Og den Musse Pigg/Mickey Mouse-boken høres interessant ut! Aner du om det er noe håp for at den kommer på norsk også?
  • Vi gör de svenska böckerna enbart för den svenska marknaden, men Egmont i Oslo är självklart välkomna att plocka upp utgåvorna om de så önskar.
  • Med andre ord er det ingen planer om å utgi Mikke-boken i Norge. :( Trist... det føles som Egmont her i landet ikke har noen tro på figuren lenger.
  • Noen som vet hva disse to bøkene inneholder?
  • ... og «Musse Pigg 90 år» for den saks skyld;
    https://www.adlibris.com/no/sok?q=musse+pigg+90+år

• Ja, når det gjelder bøker finnes det heldigvis mange gode alternativer for å få dem tilsendt til Norge. Får kanskje heller si: "dessverre produseres boken bare i Sverige". ;)

Interessant beskrivelse av Mikke-boken forresten: "Vihar samlat de bästa historierna under hela Musses nittioåriga karriär i en uniksamlarutgåva!" Er nysgjerrig på å se hvilke historier Egmonts svenske redaksjon regner som "de beste".
  • Takk for tips! Begge bøkene er lagt på overvåking slik at jeg får mail når de er tilgjengelig. Donald-landet nevnte rykter om en norsk utgave av Kalle Anka 70 år. Hvis de er riktige, håper jeg Egmont snart er på banen og opplyser om utgivelsesdato og innhold.
  • RangerHelge skrev:
    Donald-landet nevnte rykter om en norsk utgave av Kalle Anka 70 år.
    Ser det, ja. Men... tja... germund sier jo like over at de lager bøkene spesifikt for svensk publisering. Så jeg vet nå ikke helt. Hadde vært fint om ryktet viste seg å stemme likevel.
  • Fikk mail fra Adlibris at Kalle Anka 70 år nå kan bestilles.
  • RangerHelge skrev:
    Fikk mail fra Adlibris at Kalle Anka 70 år nå kan bestilles.
    Post gjerne litt tanker om den når du har fått den i hus. :) Jeg aner ikke om jeg skal kjøpe den selv (personlig er jeg mer nysgjerrig på Musse Pigg-boken, som jeg også avventer å høre mer om), men er nysgjerrig på innholdet.
  • edited September 28
    Glemte å svare på dette, men har hatt boka et par uker nå og bestillte den på Adlibris. Så de gikk antageligvis tom på lager.

Her er et bilde over innholdet (trykk for større utgave):
    image

Den starter med et par artikler om de svenske bladene, så om det kommer en norsk utgave regner jeg med disse må byttes ut. Bonusmaterialet helt til slutt er bilder av klistermerke-vedlegg og andre ting, også denne delen bør byttes ut om det kommer en norsk utgave.

Det står på sida til Adlibris at den er "kartonert", men den jeg fikk var i hardcover. Men det finnes også en softcover-utgave av samme bok som er til salgs i butikker i Sverige.
  • Det kommer en norsk utgave av samme bok, ja.
  • Tommy skrev:
    Det kommer en norsk utgave av samme bok, ja.
    Hei, det er jo flott! :) Ikke at jeg virkelig tør å håpe for mye på det, men er det noen sjanse for at den svenske Mikke Mus-jubileumsboken også kommer på norsk?
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?