Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Verdenskart som bilag i Donald Duck & Co

Jeg husker at det på 1990-tallet fulgte med et verdenskart over stedene familien Duck hadde besøkt i verden, disse kom som klistremerker og jeg mener det var begrenset til Barks-historier. Husker noen når dette var, evt hvilket nummer kartet fulgte med i?

Comments

• Kartet kom med nr. 23, 1995. Deretter kom det nye klistremerker hver uke til og med nr. 32.
  • edited May 1
    Fantastisk kart. Litt ned i denne 14 (!) år gamle tråden forteller erikh, som hadde ideen, litt mer om bakgrunnen for kartet.

Jeg fant forresten noen av de klistremerkearkene på loppis i fjor, nederst i en eske i lekeavdelingen. Det var et nostalgisk funn! (Kjøpte dem dog ikke, da jeg i ren Skrue-rus nektet å betale de 50 kronene de forlangte. "50 kroner?! For tre gamle klistremerkeark (og en slidefløyte)?!?" Angrer litt nå.)
  • Supert, mange takk kAre!
  • Finnes det muligens noe bilde av dette kartet på nettet? Eller kunne noen tenke seg å laste det opp? Det kunne vært morsomt å se.
  • Jeg slutter meg til spørsmålet til Mesterius, det hadde vært morsomt å se kartet igjen, så jeg hadde blitt glad hvis noen ville dele et bilde av det. Jeg husker jeg hadde hele kartet komplett, men det havnet dessverre i søpla i en mindre donaldistisk fase av livet mitt (akk og ve).
  • edited May 2
    Her er et bilde av den danske versjonen fra denne siden (som ser ut til å ha en komplett oversikt over og gode skans av alle bilag til i dag!). Tror den norske plakaten var helt lik.
  • Takk! Men finnes det en variant med alle merkene på plass?
  • Takk, supert! Gøy å se det igjen.
  • Takk til begge to!
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?