Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald Duck & Co vil ikke lenger være ukeblad ifølge Dagens Næringsliv

Den nye DN.no-artikkelen om Johan H. Andresens Egmont-vikariat (som MikroMidas delte i denne tråden) inneholder en potensielt forstyrrende opplysning: Donald Duck & Co skal kutte utgivelsestakten i løpet av året. Da jeg så på artikkelen i går skimmet jeg bare gjennom den, men Facebook-siden til Øyvind Holens Donald-landet gjorde meg oppmerksom på denne detaljen. Jeg siterer fra det relevante avsnittet i artikkelen:
De siste par årene har ikke oppslagsoversiktene vært lystig lesing for Egmont. Donald-bladet har de siste fem årene mistet over 17.000 eksemplarer av det ukentlige opplaget, og skal i år kutte frekvensen.
Er dette virkelig slutten for en nesten 60 år lang tradisjon med DD&Co som ukeblad?

Comments

• Kan se slik ut. Var kanskje et forvarsel da de kuttet antall blader som kom i butikk. Tipper dette betyr at de rene abonnentsbladene forsvinner og at det kun kommer Donald annenhver uke. Trist. Men Egmont har jo intill videre vært tause. Synes dog det er litt rart å velge å endre frekvensen midt i året, men man vet aldri.
    Får håpe en eventuell reduksjon i antall blader gjenspeiles i prisen på abonnementet!
  • Ja, jeg hadde også ventet en endring fra nyåret, slik det var med overgangen til kun annethvert nummer i butikk, og overgangen fra det fine, hvite papiret til det triste grå som brukes i DD&Co nå. Men antar at DNs opplysninger kommer rett fra Egmont selv.
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • Hvis det blir annenhver uke og alle bladene kommer i butikk, kan det da bli comeback for fortsettelseshistoriene?
  • Det er kanskje ikke umulig. Men da må vel Egmont begynne å produsere dem igjen også. Personlig synes jeg det var teit at de ble avskaffet i det hele tatt. Det er da ikke noe galt med en fortsettelseshistorie som fortsetter om to numre istedenfor umiddelbart i neste?
  • Viser seg at det hele er basert på en misforståelse.
    Siterer Øyvind Holen i Facebookgruppa Serienett.
    Jeg kom på at man ikke skal stole på alt som står i avisa, og en sjekk med Donald-redaktøren viser at journalisten har misforstått. Det handler om den allerede gjennomførte endringen der bare annethvert nummer havner i butikk.

"Dette er en feil og OLD NEWS. Vi kutter ingenting! Men i fjor endret vi løssalgsstrategien, fra 52 nr til 26 i løssalg. Hvert nr ligger ute i butikk i to uker. Andbonnenter får nytt blad hver uke! "
    "
  • Aha! Takk for den oppklaringen, Woodbear. Her er permalinken til Holens kommentar for de som er interesserte.
    ¨
    Men, øh... "i fjor"? Løssalgsstrategien ble endret fra 52 til 26 numre i butikk i 2014.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?