Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald Duck 2018

Hurra.... i dag kom Donald nr.5 med kalender !

Comments

• Imponerende hvor tidlig på året de sender med kalenderen. Var andre boller før når den kom med nyttårs nummeret.
  • Ja ja, bedre sent enn aldri :-)
    Ser det kommer en ny bokserie i februar som tar for seg tiårene. Tror jeg greier meg fint med årgangene ;-)
  • Egmont fikk sikkert ikke tid til å lage kalenderen før nå på grunn av ferieavvikling. :D
  • En egen bokserie om tiårene? med utvalgte historier fra hvert tiår da? opptrykk av bladene fra hvert tiår ville jo bare bli dobbelt opp.
  • Dobbelt, trippelt og kvadruppelt opp av alt som de har gjort før.
    Egmont er en gammel mammut som tygger drøv.
  • edited January 25
    Egmont fikk sikkert ikke tid til å lage kalenderen før nå på grunn av ferieavvikling.
    Eller det tok litt lengre tid enn planlagt å duckifisere alle byene i landet. Ser ut som alle butikkutgavene har en ny by. Til nå har vi fått Fjærdrikstad (nr.1), Hahahamar (nr.3) og Stavander (nr.5).
    En egen bokserie om tiårene? med utvalgte historier fra hvert tiår da? opptrykk av bladene fra hvert tiår ville jo bare bli dobbelt opp.
    Ser ut som det er utvalgte blader fra tiåret, og ikke utvalgte historier. Så det blir ca. samme konsept som "En god, gammeldags"-bøkene vi hadde for et par år siden. Det ser ut som hver bok i den nye serien har fem utvalgte blader, og det er planlagt 6 bøker. 50-tallet, 60-tallet ... og opp til 00-tallet.
  • Også verdt å merke seg at det er et litt nytt design i nr. 5. For de som er interessert i slikt.
  • edited February 3
    Flere som har lagt merke til slepphendt redaksjon i årets Donaldblader? For eksempel i nr 2 i 2018 reklamerer de med at "Nesre uke" kan lese "Nostrildamus´forbannelse", men den historien er trykt i samme blad (altså nr 2)!. I blad nummer 4 reklameres det med at i neste uke kan se kart over "Stavanderledes", men i neste blad har Stavanger fått navnet "Stavander". I tillegg synes jeg flere av historiene i bladet veldig like, mye Yeti og Bestemor Duck historier i Januarbladene i 2018.... Håper redaksjonen har en litt bedre kvalitetskontroll videre inn i året.
  • SvKSvK
    edited February 20
    Noen som har kjøpt det nyeste Donald Spesial og kan si hvilke historier det inneholder ? Ser at det er et blad som gjelder superhelter og det kunne vært interessant, men kjøper ikke et blad til godt over hundrelappen uten å vite innholdet. Dumt med denne plasten rundt som gjør det umulig å finne ut av.
  • Ser det kommer et Donald-blad nå med ung Skrue som gullgraver og Gylne Gulda på forsiden i Midthun strek. Noe om krimfortellinger? er det noe å få med seg? Er vel først og fremst dette med gullgraver temaet som fanget oppmerksomheten min.
  • Siste nummer av Donald Spesial inneholder disse historiene: Nattveven (40/05), Super-Dolly (4/11), Edderkoppmusen (3/03), Biosfærebesvær (37/11), Ut på tur (5/04), En helt ekte helt (4/11), Superbremser (Temapocket 5/10). Alle er med andre ord repriser av nyere serier, slik det er vanlig i denne serien.
  • OK, LarsMartin. Takk skal du ha for informasjonen. Var som jeg trodde, men greit å vite det sikkert.
  • Har andre abonnenter mottatt Donald nr 15 i år? Jeg mottok nr 14 onsdag 28. Mars, men ingenting etterpå.
  • Ja jeg har fått det. Opplved å bli glemt noen ganger tidligere. Bare send mail til egmont så sender de deg nytt kostnadsfritt.
  • Takk for tilbakemelding. Har nå sendt mail til Egmont. Som du skriver er de flink å sende nytt eksemplar hvis det første ikke har kommet frem og også hvis blad har blitt skadet under frakt.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?