Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Fjærdrikstad

https://www.sa.no/kultur/tegneserie/fredrikstad/donald-duck-valgte-seg-fjardrikstad/s/5-59-981365

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner humoren i å "duckifisere" kjendisnavn, men jeg liker all PR for Østfold så jeg får nok koste på meg denne.

Comments

• Så vidt jeg husker møtes det ikke så mange ender ved båthavna mot Glomma/Flomma som i vollgraven rundt Vindebroen, så det er i så fall en bommert.

For øvrig er jeg ikke målgruppa for disse ordspillene selv ...
  • Artikkelen inkluderer forsiden til årets første DD&Co, som inneholder et glimt av 70-årsjubileumslogoen for bladet. Og jeg må si den er temmelig slapp. :( Det er jo nøyaktig samme logo og bilde av Donald som ble brukt til å markere 60-årsjubileet i 2008. At de ikke kan designe noe nytt når bladet når en milepæl som 70 år, er skuffende. Jeg håper det vi ser her bare er en work-in-progress-forside, men jeg mistenker at det er den ferdige versjonen.

image

• Nr.1/2018 har da vært i salg en god stund allerede. Abonnentene fikk nr. 2 i dag.
  • Vet ikke helt hva du vil frem til, Tommy? Artikkelen ble postet 2. januar, jeg antar det ennå var innenfor salgsperioden til nr. 1. (Og hvordan er det med salgsperioder i butikk... varer ikke de to uker nå som kun annethvert nummer selges der?)
  • Det virket som om du spekulerte i hvordan framsiden til nr. 1 kom til å bli, selv om jo bladet allerede var i salg. Og det er riktig at dette er den ferdige framsiden og at salgsperioden i butikker er to uker.

Reagerte ikke så mye på at samme tegning som for ti år siden er brukt. Reagerte mer på en tabbe i nr. 2 der det står at vi neste uke får «Nostrildamus’ forbannelse» ... som nr. 2 jo inneholder. Tror neppe planen er å trykke denne to uker på rad ...
  • edited January 5
    "Reagerte mer på en tabbe i nr. 2 der det står at vi neste uke får «Nostrildamus’ forbannelse» ... som nr. 2 jo inneholder. Tror neppe planen er å trykke denne to uker på rad ..."

Skulle ikke forundret meg. Det har vært en del av dette det siste. Samme historie med 1-4 ukers mellomrom, riktignok ikke i samme publikasjon, men likevel..
  • Ahh, nå ser jeg hva du mente, Tommy. :P Var tydeligvis litt treig i går. Dessuten er jeg syk for tiden, så har ikke vært i noen butikker og sett bladet fysisk. Men uansett, ja, det gir vel ikke noen mening at en nettartikkel postet 2. januar ikke skulle ha den ferdige forsiden til et blad som allerede var i salg på det tidspunktet... Av og til skjønner jeg ikke hva hjernen min tenker.
  • Noen som vet om det blir Donald kalender for 2018? Hadde håpet kalenderen skulle komme i nr 3, men bare en leke som bilag.
  • Nok et lokalt salgstriks fra Donald-redaksjonen ("Helt på vidda", anyone?) har funket til det fulle.
  • Jeg snur meg i graven.
  • Som abonnent fikk jeg mail fra Egmont i går at ukas Donald blir noe forsinket pga mye dårlig vær i hele landet, men de håper folk skal få det fredag.
  • Fikk samme mail i går, men fikk bladet i dag... En dag tidligere enn vanlig... :)
  • Robin Olsen. Han har sneket inn signaturen sin på vantet.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?