Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Barks+Rosa-album

This discussion was created from comments split from: Donald Duck Beste historier.
«13

Comments

• Oppdaget på minetegneserier.no at det neste uke kommer en softcoverutgivelse med historie både av Carl Barks og Don Rosa. http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:6:0:VIEW::6:P6_UTGIVELSER_ID,P6_CS:115809,53B6257D539676B1 Er vel ikke usannsynlig at dette kan bli en ny albumserie. Første inneholder Tralala og Tilbake til Xanadu.
  • Er det mon muligt at abonnere på denne serie?
  • Det ser ut som det blir en serie, nr.2 inneholder den Forbudte dalen og dens oppfølger. Ser albumene er i det gode gamle albumformatet hva sidene angår, noe jeg synes er positivt.
  • Det står på minetegneserier.no at det første albumet er på 100 sider. Men de to historiene Tralla La og Tilbake til Xanadu er på 22+30 sider. Hva består resten av albumet av?
  • Det hadde vært koselig om det var nyskrevne artikler, men det er vel for mye å håpe på. Men jeg vil anta litt artikkelmateriale og muligens noen ensidere og annonser.

Time will show
  • En Barks historie til var det plass til, en meningsløs artikkel, en side som oppsummerte disse idiotiske duck dedikasjonen,ett slags alternativt cover, men det som var positivt overraskende og som jeg hadde lyst å rive ut av bladet var to sider med tekstforskjeller i tidligere oversettelser av Barks historien.
  • Barks-historien er "Pengeregn". Albumet er til salgs nå, jeg kjøpte det for to dager siden.
  • Det er strengt tatt tre Carl Barks historier her, Tralla La selvfølgelig, samt Pengeregn og Dsjengis Khans tapte krone. Samt flere forsider/plakater av Don Rosa med tilknytting til Tralla La/Dsjengis Khan temaet. Også en plakat med ulike Pengebinger.
  • Takk for ekstra info, Mikkel! MikroMidas, da, hvordan kunne du unngå å nevne dette? ;)

Jeg fikk så vidt tid til å titte på boken på Narvesen i går, og må bare si noe av det første som slo meg: Trykkvaliteten på Barks' "Tralla La" ser jo forferdelig ut. Flere av sidene jeg bladde igjennom ser bokstavelig talt OPPSKALERTE ut i resolusjon! Hvordan er det mulig for Egmont å ikke ha bedre kopier av denne Barks-klassikeren for hånden? Trykte de den styggest mulig med vilje?

• Jeg bør visst ikke skrive innlegg om et album jeg ikke engang har bladd skikkelig gjennom...

Vet noen Rosa-fans hvor mange slike album som kan være aktuelle? Altså: Hvor mange "direkte" oppfølgere finnes det?
  • Nr. 2 annonceres på bagsiden. Og derudover er der mindst de 4 historier, der blev udgivet i Barks/Rosa Collection.
    http://comicwiki.dk/wiki/The_Barks/Rosa_Collection
  • Vet noen Rosa-fans hvor mange slike album som kan være aktuelle? Altså: Hvor mange "direkte" oppfølgere finnes det?
    Disse tror jeg kan defineres som direkte Barks-Rosa oppfølgere:

Den gale professoren -> Pengeflommen
    Tilbake til Klondike -> Siste hundeslede til Dawson
    Eggemysteriet -> Tilbake til Gufseplassen
    Talla La -> Tilbake til Xanadu
    Donald Duck's Atom Bomb -> Høyt oppe og langt nede (kun 10+12 sider)
    Pygméindianernes land -> Pelldegvekk-krigen
    Sterke-Tor -> Sterke-Tor slår til igjen (kun 10+11 sider)
    Billiarder i hullet -> Mindre og mindre
    Gullhjelmen -> Columbuskartene
    Spøkelsesbyen -> Oppgjør i Bløff (orginalen kun 6 sider)
    Onkel Skrue i knipe -> Verdensrommet slår tilbake
    Jul i Pengelens -> Hans første suksess
    Den forbudte dalen(/Enhjørningen/på muskat-jakt) -> Flukten fra den forbudte dalen

Men vi har også "Kong Skrue av Skruerike" som er oppfølger til flere historier og "Et brev hjemmefra" som er delvis oppfølger til "Det gamle slottets hemmelighet" osv.

Vi kan fort få 10+ album i denne serien.
  • Takk for fyllestgjørende svar! Det blir spennende å se hvor mange album det blir. Det hadde jo vært fint om de klarte å bli tilnærmelsesvis ferdig med denne serien.
  • På minetegneserier.no ser det til at Barks/Rosa album nr to kommer neste uke:-)
  • Lurer på hva hvilke andre historier av Barks/Rosa som kan kobles til Dinosaurer og forhistoriske dyr for å fylle opp resten av albumet.
  • Da er albumet kjøpt, og det inneholder disse historiene:

Den forbudte dalen (B)
    Flukten fra den forbudte dalen (R)
    På sporet av enhjørningen (B)
    Onkel Skrue på muskatjakt (B)

Neste album vil inneholde Sterke-Tor (B) og Sterke-Tor slår til igjen (R).
  • edited October 2016
    Skuffende! Svært skuffende! Neste nummer som ventelig kommer i desember burde selvsagt inneholdt "Jul i Pengelens" og "Petter Smart hans første suksess", både fordi det jo er riktig sesong (jul) og fordi jeg fyller 50 like før jul. Hadde jeg vært den mer konspiratoriske typen hadde jeg begynt å lure på om noen var ute etter å irritere meg :(
  • Vil ikke vært første gangen :)
  • Jeg havde ønsket mig Eggemysteriet og Tilbake til Gufseplassen til min fødselsdag. Så der er aldeles ingen tvivl om, at Egmont er ude på at irritere os med deres valg af historier.
  • Det har vært en del reklame på Facebook i dag for album nr 3. Utgivelsesdato ser ut til å bli 5. desember.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?