Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Glénats Mikke Mus-album kommer på norsk

edited April 25 in Donaldisme
Egmonts Facebook-side TSK (Tegneseriekontoret) meldte den 20. april at Glénats to første spesialalbum med Mikke Mus er på vei til norske bokhandler, og selvsagt også til Egmonts nettbutikk univers.no. Dette dreier seg om "En mystisk melodi (eller Hvordan Mikke møtte Minni)" av Cosey og "Mickey's Craziest Adventures" av Lewis Trondheim og Keramidas. Disse utgis av Egmont i Norge, Sverige og Danmark (i de to sistnevnte landene er de allerede ute), og blir hardcoverbøker i samme fine utstyr som Glénats franske originalutgaver og IDWs engelskspråklige oversettelser.

image

Facebook-beskrivelsen, akkompagnert av bildet ovenfor, lyder: "To fantastiske bøker ute på norsk! Av Cosey, Lewis Trondheim og Keramidas! Snart i en bokhandel der du bor! Stort format, gilde farger og snobbete papir!" Jeg spurte om utsalgsprisen og fikk som svar: "Selvfølgelig vil de kunne bestilles fra Univers.no. Der vil de koste 249,- pr. stk. evt. 399,- for begge samlet. Priser inklusive porto. Eller fra vår superserviceinnstillte kundeserviceavdeling på telefon 22 77 25 10."

Jeg synes det er flott at Egmont satser skikkelig på disse spesialalbumene i Skandinavia, og håper de selger godt nok til at flere kan utkomme. Angående dét sa Egmonts svenske redaksjonsmedarbeider Germund Von Vovern nylig følgende i en kommentar på den danske Facebook-gruppen Tegneseriefans: "Faktum är, som nästan alltid, att säljer dessa böcker bra ökar chansen att de två påföljande böckerna (Tebo + Loisel) ges ut de också. Och ärligt talat är de danska/svenska utgåvorna riktigt fina." Kommentaren ble postet i en tråd om de danskspråklige utgavene, som jeg tipper er grunnen til at Germund sier "de danska/svenska utgåvorna", men jeg vil absolutt tro det han sier også gjelder for de norske. :)

Comments

• Jeg har nylig hatt mailkontakt med Egmont angående abonnement på Asterix i hardcover og benyttet sjansen til å spørre om de to Mickey Mouse bøkene. Anbefaling fra Kundeservice Egmont var å bestille dem fra Univers.no når de blir tilgjengelig der. Kundeservice på mail pleier være serviceminded, og jeg tror ikke anbefalingen kom for å være vanskelig. Kanskje rett og slett tekniske problemer ved å legge inn forhåndsbestilling der man får rabatt hvis man kjøper begge bøkene.
  • Så Craziest Adventures i Outland Oslo på lørdag, så den er kanskje å finne i andre Outland-butikker også.
  • Ah, det var interessant – spesielt siden bøkene ennå ikke er ute på univers.no. Bare et spørsmål, er du sikker på at det var den norske utgaven du så? IDWs engelske utgaver av de to første albumene har vært tilgjengelige i Outland-butikker en liten stund allerede, og "Craziest Adventures" ser jo nesten identisk ut i norsk og engelsk utgave på grunn av tittelen.
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • Hm, godt spørsmål. Jeg bladde ikke i den; merket meg bare forsida "en passant". Kanskje det var den engelske utgaven. (Rødme)
  • Jeg hadde i går ett ærende hos Outland i Bergen, og benyttet sjansen til å spørre om de to Mickey-bøkene. De har foreløpig bare engelsk utgave.
  • Reklame for begge bøkene fulgte med De komplette årgangene bok nr. 140 i dag.
    Vi kan bestille Mickeys craziest adventure og/eller en Mystisk Melodi.

Bestill begge for 399 og spar 99,-
  • Det er jo bra – og akkurat det samme som Egmont informerte meg om på Facebook; se ovenfor – men da hadde det vært veldig fint om de faktisk kunne fått bøkene utgitt. De er ENNÅ ikke å se på univers.no, eller for den saks skyld adlibris.no; hele to uker etter at annonseringen på Facebook ble postet.

Videre påsto samme offisielle Facebook-side for nøyaktig én uke siden at bøkene "er ute … NÅ!" Men det var de ikke... verken da eller nå. Jeg spurte om igjen om utgivelsesdatoen dagen etter, men uten å få noe svar. Ganske imponerende til å være en Facebook-side som er spesifikt dedikert til "Informasjon om tegnserieutgivelser fra Egmont Publishing / Egmont Kids Media."
  • Nå rett over midnatt dukket En mystisk melodi opp på Univers.no.
  • Det gjorde den sannelig. Og overraskende nok koster den 218 kr på Univers istedenfor 249. Lurer på om dette vil endre seg når "Mickey's Craziest Adventures" kommer på plass?

Enda mer overraskende – ja, IMPONERENDE, faktisk – er det at Egmont har klart å poste det franske coveret som visningsbilde istedenfor det norske. Dette til tross for at de norske bøkene for lengst er trykket, som det fremgår av bildet ovenfor.
  • Ser ut som de jobber med å få lagt inn Mickeys Craziest Adventure. En pakke med begge bøkene ligger inne, men som utsolgt: http://www.univers.no/tegneserier/donald/Mikkes-spr-este-eventyr-og-En-mystisk-melodi/sku-51936
  • Nå er dobbeltpakken du linket til oppført som "På lager". Dessuten har "Mickey's Craziest Adventures" dukket opp som separat listing, også denne til 218 kr. Men de kaller den av en eller annen grunn "Mikkes sprøeste eventyr"?! Greit nok, det er en direkte oversettelse, men tittelen utenpå den norske boken er holdt på engelsk.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?