Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

"Disney i Norge, 1928 - 1969" - ny og utvidet utgave 2017

«Disney i Norge, 1928- 1969» ble utgitt første gang i 2013, og ble raskt utsolgt. Heftet er nå kommet ut på nytt - i en mye større og forbedret utgave, med mye mere fakta, tabeller og bilder. Heftet i 2013 var på 92 sider, mens den nye utgaven nå i 2017 er på 160 sider (limfrest). Blant annet er informasjonen om avisserier og seriehefter blitt utvidet. Noen småfeil fra 2013-heftet er dessuten blitt rettet opp. Selv om hovedfokuset er på de første 40 år, trekkes noen linjer frem til vår tid.

din2_001

Heftet inneholder mye informasjon om «Disney» og Norge som ikke finnes andre plasser, og må betegnes som et must for alle som er interessert i Disney og/ eller populærkultur generelt. Heftet er utarbeidet og skrevet av Are Myklebust og Jan Ståle Engaas.

Formatet er som sist A4 - og heftet er gjennomillustrert i farger.

Opplaget er begrenset, og vi har ingen planer om å trykke opp nye eksemplarer når dette opplaget er blitt utsolgt, så det gjelder å slå til nå, hvis du vil ha dette ganske unike heftet – som er en kombinert historisk oversikt og samlerguide!
Heftet kan bestilles ved å innbetalt kr 420,- til konto 3201 43 93837 ("DIN-heftet Regnskap) og merke innbetalingen med «DIN-heftet» og – meget viktig – oppgi navn og adresse, så vi vet hvor heftet skal sendes! (Eksempel: «DIN-heftet, Peder Aas, Storgate 1, 0030 OSLO»)

Beløpet på kr 420,- er inkludert porto og forsendelsesutgifter.

. . . så hva venter du på ?

Comments

• Det er ikke alle nye og endrede utgivelser jeg har sans for, fordi det ofte ikke er noe vesentlig som blir tilført. I så måte er dette heftet et hederlig unntak! Denne utgaven er mer gjennomarbeidet og setter ting i perspektiv.

Det er et imponerende arbeid som ligger bak dette, og enten du er samler eller bare har en generell interesse for Disneys norske historie, er den breddfull av informasjon. Heftet kan leses fra perm til perm, men det er også et nyttig og fullstendig oppslagsverk. Derfor vil man igjen og igjen vende tilbake til innholdet.

Alle som har interesse for Disney burde ha denne i bokhylla. Du vil nemlig ikke bli skuffet!
  • Denne ser jeg fram til !
  • En fantastisk bok som anbefales !
  • Bestilt!
  • Ikke løpt, men kjøpt har jeg gjort. Ser frem til denne utgivelsen i posten, forhåpentligvis emballere såpass godt at den passerer posten.no sin "kvalitetskontroll"
  • Takk for rask levering. Har kost meg med boka i mange timer allerede.
  • Boka kom i dag, gleder meg til å lese den i helgen.
  • Vi takker for alle hyggelige tilbakemeldinger og bestillinger frem til nå!
  • Boka er mottatt, og jeg har lest igjennom den og sammenlignet med 1. utgaven. Her er det absolutt mye nytt stoff, helt tilbake til tidlig 1930-tall. En lignende oversikt som dette finnes ikke noe annet sted, og den kan derfor absolutt anbefales for alle Disney-interesserte/samlere. De to som har laget denne fortjener mye ros – som herved er avsendt !!
  • Jeg har samlet Disney i 50 år, og har jobbet for forlaget både som fast ansatt og som freelance. Denne boka har opplysninger jeg ikke kjente til i det hele tatt. Er du det minste interessert i utvikling av Disneys norske historie, eller tenker på å samle Disneyana, er dette en bok du ikke kan unnvære. Bra jobb, gutter!
  • Bok mottatt, og en langhelg står foran oss, kan ikke bli bedre.
    Har såvidt bladd i boka, og dette ser meget lovende ut, veldig bra iniativ og utgivelse.
    Anbefales for alle sanne donaldister.
  • edited April 28
    Av nysgjerrighet: er det noen grunn til at boken stopper akkurat ved 1969?
  • Hei Mesterius! Det er primært for at det er denne perioden som interesserer oss to forfattere, og som vi mener er Disneys storhetstid, men som nevnt skriver vi også en del om perioden etterpå og frem til vår tid (men dog ikke like detaljert) i noen kapitler (for eksempel i kapitlene om tegneseriehefter og filmer). Det har også litt med å begrense temaet.
  • edited April 29
    Ahh, ok. :) Er fortsatt litt nysgjerrig på nettopp året 1969; jeg hadde ventet at dere heller trakk linjen ved 1966 da Walt Disney døde (noe mange gjør, selv om jeg personlig mener at Walts død er en altfor stor forenkling av saken). Hva utgjør skillepunktene i 1969 i deres øyne?
  • At det er akkurat året 1969 har bare med at vi har begrenset det frem t.o.m. slutten av 1960-tallet, ikke noe mer enn det. F.o.m. 1970-tallet synker mye av kvaliteten på bl.a. filmproduksjonen, selv om det har vært en del flotte filmer f.o.m. 1990-tallet.
  • Ah, da forstår jeg det bedre. :)
  • Vi takker for alle nye hyggelige tilbakemeldinger og bestillinger siden sist! : )
    Ønsker også å informere om at vi fortsatt har hefter til salgs, og selv om det i heftet står «1. opplag: 300», kommer vi altså ikke til å trykke opp flere eksemplarer…!
  • edited May 12
    Er det noen sjanse for at det kommer flere reviderte utgaver i framtiden - slik at dere ønsker korreksjoner og tillegg når vi oppdager dem?
  • Hei Frank. Nei, vi har ikke noen planer om noen fremtidige utgaver pr. nå, men hvis du har oppdaget noen feil eller har tilleggsinformasjon så meddel gjerne dette til oss.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?