Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks puslespill. Oljemaleri.

Hei

I skrivende stund ligger det ute et Carl Barks puslespill på ebay til den nette sum av 200$. ebay.com/itm/262797150700?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jeg lurer på om noen vet noe om dette puslespillet. Jeg har aldri sett det før. Det eneste jeg vet er at det er utgitt i Japan. Det fins også ett til, som jeg fant ved et google søk.

image

Hva kan verdien på disse være? Er de sjeldne? Noen som vet noe?

Comments

• Jeg kjøpte puslespillet jeg. Fikk det for 1200 kr. Jeg kan gi litt mer informasjon når jeg har fått det, hvis det er av interesse ????
  • Skal gjøre det. Det var forresten ikke meningen med så mange spørsmålstegn i forrige innlegg. Jeg må ha kommet borti tasten flere ganger.
  • Da har jeg fått puslespillet. Kan vel egentlig ikke si så veldig mye mer om det for det om. Tar seg veldig bra ut på toppen av bokhylla da ????
  • Fins det noen indikasjoner på pakningen om at det faktisk er et offisielt lisensiert produkt? Regner jo egentlig med at det er det siden Heritage Auctions har latt de bli auksjonert bort.
  • edited March 5
    Disse puslespillene er nok fullstendig ekte. Bak på det som JoAre kjøpte står det "© Walt Disney Company", og på siden er det i tillegg et label med "Jigsaw Gallery - DISNEY Characters - Special Art Collection":

image

image
  • edited March 5
    Legg også merke til copyright-informasjonen på puslespillets forside, nederst til høyre. Der står det faktisk "© Disney Enterprices, Inc. / Carl Barks Studio". Spesielt det siste forteller oss jo en hel del: Disse puslespillene stammer etter all sannsynlighet fra Carl Barks Studio-tiden på 90-tallet. De mildt sagt usympatiske managerne Barks hadde ansatt på den tiden ville jo gjøre ham til en industri...

image
  • Takk for bilder Mesterkus :-) Jeg tok noen selv, men fikk ikke lastet dem opp her via mobilen. Noen som vet om disse er sjeldne eller ei?
  • Bare hyggelig, men det var ikke noe stress, disse bildene er jo hentet fra eBay-annonsen. ;) Vi kan forøvrig se svært høyoppløselige bilder av både puslespillet du har og det andre du nevner over i en annonse på Heritage Auctions. Beskrivelsen inneholder følgende info:

"Carl Barks Jigsaw Puzzle Group (Jigsaw Gallery, 1998) Condition: Average NM. Two Japanese-produced, top-quality puzzles featuring Disney art by Carl Barks. Includes "Rich Finds at Inventory Time" and "Surprise Party at Memory Pond", each featuring Donald Duck, Uncle Scrooge, Huey Louie and Dewey, and others. Each 1,000 piece puzzle is shrink-wrapped in never-opened, 14" x 10" x 2" boxes. From the Collectors Bookstore Archives."
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?