Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Ny serie med Disney-album fra Glénat

edited March 2016 in Donaldisme
Hvis jeg har klart å tyde de franske sidene rett kommer det i dag ut to album "Mickey's Craziest Adventures" og "Une mystérieuse mélodie" fra den franske utgiveren Glénat. Spesielt med disse er at de er tegnet i en helt annen stil enn Dinsey-tegneseriene vi er vant til.

Man kan bla gjennom noen sider av ablumene her:
Mickey's Craziest Adventures
Une mystérieuse mélodie

Det er også lagt ut et intervju om serien på youtube. Selv forstår jeg ikke stort av det som sies, men man kan se eksempler på tegninger i bakgrunnen. Og det ser ut som det kommer to album til i oktober.

Comments

• Denne serien kommer nå også på engelsk, utgitt av IDW.
  • Stilig! Smakebitene har sett lovende ut, så dette er en serie jeg gjerne prøver. Jeg liker idéen om å gi tegneserieskaperne mer frihet til å tolke Disneyuniverset som de ønsker.
  • De to første albumene kom etterhvert ut på norsk, og disse to ble også gitt ut på engelsk av IDW. Men det begynner å bli noen år siden nå, så det så lenge ut som vi ikke kom til å få noen flere på norsk og engelsk, mens den franske serien er oppe i hele 12 utgivelser.

Men nå har det endelig kommet noen gode nyheter for de som ikke kan fransk. Fantagraphics har annonsert Mickey All-Stars (album 9) og Mickey Mouse: Zombie Coffee (album 4) på engelsk. Og danske Comic Factory kommer straks med Mickey og det forsvundne ocean (album 5) som sin første Disney-utgivelse.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?