Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald Ducks show

edited January 2016 in Donaldisme
I siste nummer (Donald Ducks Juleshow) stod det at neste nummer, Donald Ducks Vintershow skulle komme 22.januar. Ser også at dette bladet er registret på minetegneserier.no, men uten forsidescan og returuke så stoler ikke helt på den oppføringa.

Finner ikke dette nummeret i noen butikker, noen som har sett det?

Comments

• Sto feil dato i juleshowet. Riktig dato er 22 februar.
  • Aha. 22.februar er en mandag, så det stemmer bedre med normal blad-dag også.
  • Hvorfor 22. februar? Da er det jo nesten vår? Og hvorfor står det nå 1. februar i Mine Tegneserier (MT)? Betyr dette at MT savner troverdighet?
  • Fordi 22. februar er den uken flest har vinterferie i Norge.
  • Norge er et langt land. 22. februar er midtvinters her jeg bor. :((
  • Passer iallefall bedre med et vintershow i februar enn å slutte å selge vinterpocketen i begynnelsen av november..

Angående minetegneserier.no, så brukes framtdige tegneserier ofte å legges inn der. Det er både fordeler og ulemper med det, men personlig liker jeg muligheten til å sjekke hva som kommer framover. Egmont f.eks. er jo håpløse på å reklamere for egne utgivelser, har lenge savnet en webside fra forlaget med oversikt over kommende blader eller "ukens blader". Eller nyttig info i sosiale medier om hva som faktisk blir utgitt (istedet for "endelig helg" bilder).

At det en og annen gang blir en feiloppføring på minetegneserier.no er ikke noe stort problem, det er nok av storsamlere som følger med og retter opp.
  • Jeg ble nylig oppmerksom på at det på Facebook er en side ved navn TSK som hver uke lister opp nye utgivelser.
  • Takk for opplysningen, ante ikke at denne fantes. Etter litt søking fant jeg siden her.
  • edited February 11
    Har kjøpt show-bladene fast i en årrekke, men synes prisøkningen fra 79kr til 89kr nå i år var i meste laget. Så har fortsatt ikke plukket opp det nyeste bladet.

Generelt synes jeg norske tegneserier har blitt for dyre de siste årene og har begynt å kjøpe færre av den grunn, og ikke fordi jeg har mistet interessen. Men tipper de høye prisøkningene nettopp kommer av at færre folk kjøper tegneseriene, så ser en liten ond sirkel her...
  • Jeg bet meg mest merke i at bladet ikke hadde "show" i tittelen, og at det er innført skaa for vanskelighetsgrad (Knis!) på oppgavene.
    Og litt på at Klodrik-historien "En ny riddertid" var med.
    Nå kan man velge om en vil lese den der eller i Donald Spesial, som fremdeles er i salg. For 139 kroner.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?