Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.
«134

Comments

• Woot!! Skulle ønske de også ga ut vol. 4 av den originale serien slik at den er komplett på DVD.
  • Det virker lovende. Forhåpentligvis fortsetter de med den samme flate tegnestilen og ikke prøver seg på noe 3D effekt.
  • Gledelig nyhet :D bare det blir god gammeldags tegnefilm og ikke som de nye Mikke-filmene eller noen av de andre animasjonene som går på Disney nå for tiden.
  • The new series will star the same beloved characters as the old: Scrooge McDuck, Huey, Dewey, Louie, Launchpad McQuack, Donald Duck, Duckworth, Gyro Gearloose, Flintheart Glomgold, Magica DeSpell, Poe, Ma Beagle, the Beagle Boys, Mrs. Beakley, and Webbigail Vanderquack.
    Men... Men.... Hva med GizmoDuck?
  • Bare sånn at vi blir ferdig med spørsmålet:

Olaf, vet du om det kommer en spesialepisode av DuckTales basert på den klassiske historien "Back in Time for a Dime!"? Kanskje noen her inne (Tommy?)kan tipse Egmont om dette?
  • Dette ble lagt ut på Don Rosas Facebook-side i går:

"Dear Rosa fans, in light of the Disney Channel's announcement that they're gonna do "new DuckTales" episodes for a 2017 release over at their Disney XD branch, please let me assure you that Don is in no way affiliated or involved with this, and he wouldn't even be interested in being. So it's no use speculating about that. We got no details about Disney's plans, and IF they actually do end up using material from Don's stories for this series (which they can since it's all their property anyway), it will definitely be without Don's active involvement and most likely without him even knowing it before such an episode airs. So no, Don will NOT write for the show, and he also won't be a "consultant" on it or anything. That's nothing he'd be interested in doing, apart from the fact that they probably wouldn't even ask him to come on board in the first place.

Apart from that, please let me remind you that it's NOT true that "Don hates DuckTales" or anything like that you might have read somewhere on the internet. He actually thinks it's one of the best animated shows ever and enjoys it quite a lot. He just believes it's not an accurate representation of the Duckburg universe from the comics (with grumpy old miser Scrooge suddenly living in a luxery mansion, for instance, and becoming a charming old grampa type of character), but that doesn't make it a less enjoyable series.

We'll see how those "new episodes" turn out. I think it's safe to say they won't have the same feeling as the original cel-animated version, but will probably rather be along the lines of that computer-colored style of Disney's later tv shows (like "Mickey Mouse Works" or "House of Mouse") or even done in full CGI, who knows. This project might turn out great... and if not, there are still more than 100 episodes of the original series to rewatch."
  • Moro!
    Nå håper jeg vi får en ordentlig samleboks med den gamle serien så vi har noe å varme opp med.
  • Fra det blidet ser det ut som de bruker Flash og samme animasjonsteknikk som Mickey Mouse-kortfilmene som har kommet de siste årene. Var litt spent på om det ble CGI, men det ser det altså ikke ut som det blir.
  • Fikk veldig sans for tegnestilen i det promobildet med jeepen. Litt sånn 60-talls Hanna Barbera eller noe.

Men noen som reagerer på de ENORME øynene til nevøene og Nebby? Kanskje de er i det beryktede stadiet mellom barn og voksen, rett før øynene vokser sammen med nebbet.
  • Ah, så det er Nebby. Kjente henne ikke igjen. Ut fra måten de er tegnet på kan det nesten virke som om Ole, Dole, Doffen og Nebby er blitt tenåringer, ja, men det er jo ikke sikkert det er sånn det er ment det skal være. Litt usikker på om jeg liker denne stilen eller ikke. Selve endene ser greie ut, men det hele virker noe eksperimentelt. Jeg er i utgangspunktet ikke skeptisk til å prøve ut nye ting, men jeg ser for meg at dette kan floppe. De nye Mikke-kortfilmene (og ikke minst tegneserieversjonene av dem) gir meg ikke akkurat den gode, gamle "Disney-følelsen" og det kan virke som om nye Ducktales kommer til å ha samme stil. Flere har kommentert at de nye Mikke-kortfilmene ser ut som om de er laget i Flash på gutterommet, og figurene ser også så vesentlig annerledes ut at det hele nesten virker som en parodi på "tradisjonelle" Mikke. Som sagt ser heldigvis endene mer ut som seg selv i dette promobildet fra nye Ducktales (selv om barna muligens er blitt tenåringer), men jeg er likevel noe skeptisk ...
  • Syns kanskje figurene i promobildet har en uttrykksfullhet som kan minne mer om Barks enn den originale Ducktales gjorde. Jeg tror og håper dette her blir bra. Blir spennende å høre hvem som gjør stemmene!
  • En annen ting å legge merke til i dette bildet er at Donald faktisk er med, så kanskje han får en mer sentral rolle enn i forrige DuckTales-serie. Han har samme hatt som i tidligere DuckTales, og ikke den vi er vant med i tegneseriene - men matrosjakken er faktisk fargelagt sort som i tegneseriene.
  • Det første teaser-videoen er ute på nett nå. Vi hører deler av introsangen, ser logoen og hører noen kvekke - men det er ingen animasjonsklipp å se.

Vidoen er bl.a. lagt ut på den nye offisielle twitter-kontoen for DuckTales. Regner med vi får flere oppdateringer der etterhvert.
  • Mer info på D23, inkludert et nytt promo-bilde. Det er ganske likt blidet vi fikk se tidligere i år, men denne gangen er Rotor McKvakk også med
  • Det er en annen viktig forskjell i det nye promo-bildet: Donald har sin ORIGINALE lue, istedenfor den teite DuckTales-lua. Stort pluss i mine øyne. :D (Og selvsagt selsker jeg at Skrue har flosshatten sin, uansett hvor bra hatten i det gamle promo-bildet passet til omgivelsene.)

image

• edited December 2016
    En liten kommentar angående teaseren: Det er riktignok ingen animasjon av figurene å se (veldig typisk for en teaser av denne typen), men pengene som fyker rundtomkring er da absolutt animert. ;)
  • DOKTOREN ER SKRUE! Det må jo bli fantastisk.
  • Har ikke noe spesielt forhold til Doctor Who, men det høres jo ut som et interessant valg. Men personlig er jeg mer opptatt av om historiene og animasjonsstilen blir bra.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?