Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

IDWs nye amerikanske Disney-blader

Starter en egen tråd siden ""Uncle Scrooge" fra IDW" ikke høres dekkende nok ut. Men uansett... sjekk dette! IDWs plan for 2015 er ute, og inkluderer som ventet relanseringer av ikke bare Uncle Scrooge, men også Wat Disney's Comics & Stories, Donald Duck og Mickey Mouse! Alle disse er planlagt som månedsblader, og i tillegg vil det komme regelmessige tradepaperback-samlinger av dem. Her er kalenderoversikten (som jeg fant via DCF, der det allerede diskuteres hyppig på engelsk):

image

Hvis innholdet i bladene også er bra, vil jeg si at det bare er å glede seg. :D
«1

Comments

• Og her er mer nyheter! Hvert av de fire månedsbladene åpner med et nummer på 48 sider og blir deretter 40 sider lange som standard. Ellers må jeg også nevne et sitat fra "IDW archival editor" David Gerstein, som forteller at bladene vil inneholde "stories by epic talents like Romano Scarpa, Daan Jippes, Casty, Giorgio Cavazzano, and Al Taliaferro." 

Dette høres allerede helt fantastisk ut! :D
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • Lurte litt på hva det betydde at Jonathan Gray var listet opp som forfatter i første nummer. Han oppklarer dette på sin egen blogg. Det høres ut som IDW har samlet inn et team med folk bryr seg om å lage kvalitetsblader, så dette virker veldig lovende. Gray tegnet et par forsider for BOOM! og startet også å jobbe med en egen Mikke-historie. Deler av denne kan sees på deviantart. Så det er ikke urealistiskt at vi etterhvert kan få noen nye amerikansk-produserte hisorier også.

• Al Taliaferro laget striper, ikke lange episke historier. Noen bør tipse IDW og David om at de i stedet bør satse på Carl Barks, Don Rosa og Arild Midthun.
  • edited January 2015
    Litt morsomt at de karakteriserer bladene som "award winning" FØR de har begynt å komme ut. Men for all del: Kjempefine nyheter at vi igjen kan få de tradisjonelle amerikanske titlene. 
  • edited January 2015
    Å kalle utgivelsene "award winng" før de kommer ut er kanskje noe forlaget har lært fra Disney som kaller enhver ny animert film for "klassiker" før den er kommet ut. Kan begynne å bli litt utvannet de begrepene der.
  • Taliferro tegnet også noen historier, Sigvald, for eksempel "Kontraspion"

Jeg har forresten problemer med å kommentere på kvakk.no på mitt androidbrett. Blir derfor sjelden jeg skriver noe her. Har prøvd flere nettlesere. Får ikke opp tastatur/markør i kommentarfeltet. Flere som har problemer med dette (eller har en løsning)?
  • ..og uansett kaller de ikke historiene til Taliferro episke. Det er Taliferro selv som er "epic"

"Epic" som i "heroic;
    majestic; impressively great"

Når det gjelder Barks og Don Rosa, vil jeg anta at Gerstein mfl har veloverveide grunner til å ikke reprinte disse historiene igjen. De er tross alt gitt ut en del ganger, inkludert på originalspråket og det er vel helst de som har lest disse historiene fra før som kommer til å kjøpe bladene. Ikke dagens 10 åringer.

Midthun har skrevet noen bra historier, men få som passer inn i et amerikansk blad. Han er ikke helt på nivå med de andre skaperne som blir nevnt heller.
  • Midthun har "skrevet" noen bra historier?
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • edited January 2015
    Vidar, løsningen på ditt problem er å bruke PC i stedet for nymotens ANDroidbrett. Det er utrolig hvilke problemer man slipper dersom man holder seg til velprøvde velfungerende løsninger :)
  • Det er jo selvfølgelig helt feil av meg, Mesterius. Vet ikke hva jeg tenkte der. Legger meg flat
  • Problemet er at det er mye lettere å finne frem brette som alltid tår på enn å gå opp og slå på pcen, Sigvald. Jeg bruker pcen når jeg redigerer bilder og gjør annet som brettet ikke passer til.
  • Sigvald, kan du forklare hvordan en app laget for IOS og Android fungerer på en pc? Løsningen på det problemet skulle det vært interessant å vite noe om.
  • Er det laget en app for Kvakk for Android?

Jeg har et Samsung-nettbrett. Går ikke an å kommentere på kvakk.no med dette heller.
  • edited January 2015
    Nei, Kvakk har ingen Android-app.

(EDIT: Men eg har deaktivert WYSIWYG-pluginen no, og resultatet av det er at skrivefeltet er tilgjengeleg på brett igjen.)
  • Takk Olaf. Da virker det igjen :-)
  • edited March 2015
    For å få oversik over alle varianter satte jeg sammen denne listen over alle blad fra IDW som hittil er annonsert i Previews. Det ser ut som de første bladene kommer ut i fire varianter, mens de følgende kommer i tre. Disse "25 copy" variantene betyr vanligvis at en butikk må bestille opp 25 normale utgaver for å få en av disse. Så disse finnes i mindre opplag.

BestillingskodeTittel/variantCover prisUtgivelsesdato
    JAN150495DON ROSA LIFE & TIMES SCROOGE MCDUCK ARTIST ED HC VOL 01PI04/15/15
    FEB150309UNCLE SCROOGE #1$3.9904/15/15
    FEB150310UNCLE SCROOGE #1 SUBSCRIPTION VAR$3.9904/15/15
    FEB150311UNCLE SCROOGE #1 25 COPY INCVPI04/22/15
    FEB150312UNCLE SCROOGE #1 BLANK SKETCH VAR$3.9904/22/15
    MAR150347DONALD DUCK #1$3.9905/27/15
    MAR150348DONALD DUCK #1 SUBSCRIPTION VAR$3.9905/27/15
    MAR150349DONALD DUCK #1 25 COPY INCVPI05/27/15
    MAR150350DONALD DUCK #1 BLANK SKETCH VAR$3.9905/27/15
    MAR150351UNCLE SCROOGE #2$3.9905/20/15
    MAR150352UNCLE SCROOGE #2 SUBSCRIPTION VAR$3.9905/20/15
    MAR150353UNCLE SCROOGE #2 25 COPY INCVTPI05/20/15
    APR150424MICKEY MOUSE #1$3.9906/17/15
    APR150425MICKEY MOUSE #1 SUBSCRIPTION VAR$3.9906/17/15
    APR150426MICKEY MOUSE #1 25 COPY INCVPI06/17/15
    APR150427MICKEY MOUSE #1 BLANK SKETCH VAR$3.9906/17/15
    APR150428DONALD DUCK #2$3.9906/24/15
    APR150429DONALD DUCK #2 SUBSCRIPTION VAR$3.9906/24/15
    APR150430DONALD DUCK #2 25 COPY INCVPI06/24/15
    APR150431UNCLE SCROOGE #3$3.9906/10/15
    APR150432UNCLE SCROOGE #3 SUBSCRIPTION VAR$3.9906/10/15
    APR150433UNCLE SCROOGE #3 25 COPY INCVPI06/10/15

PI = "please inquire" (tror jeg), men det betyr at det ikke er noen cover-pris og prisen kan variere fra forhandler til forhandler.

I tillegg har info om den første TPB'en som samler de første utgavene av Uncle Scrooge dukket opp på Amazon
  • Ps: aner ikke hvorfor det ble så stort mellomrom før tabellen i forrige post. Det ble slik uansett om jeg prøvde å plassere den først eller sist eller alene i posten.
  • edited March 2015
    Basert på cover og info kommer hovedhistorien i bladene til å være:

Spoiler:

Uncle Scrooge #1 - I TL 559-C
    Uncle Scrooge #2 - H 97246
    Uncle Scrooge #3 - I TL 299-A
    Donald Duck #1 - I TL 132-AP (del 1)
    Donald Duck #2 - I TL 132-AP (del 2)
    Mickey Mouse #1 - I TL 2507-1

Altså mest italienske historier. Kun en av de (H 97246) er ikke gitt ut på norsk.
  • Har lest DD 1 nå. Helt grei utgivelse. Scarpa-historien var fin!
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?