Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald-NM 2014

edited July 2018 in Donaldisme

Det er klart for NM igjen for alle som ønsker å delta.

Dette blir 5. gang konkurransen avholdes, og sannsynligvis den siste gangen i overskuelig framtid at jeg eller Olaf er arrangører. I år har vi med oss et par nye spørsmålsforfattere, som har vært så snille å stå for de aller fleste spørsmålene i årets NM, nemlig Kristin og Øystein som begge har vunnet NM i Donald tidligere.

Etter planen starter årets NM klokken 21:00 søndag 30. november og avsluttes ved samme tid på julaften, 24. desember. Ingen tid til kakebakst og andre fredelige juleforberedelser i år, altså.

Mer informasjon om premier etc vil komme etter hvert.

«1345678

Comments

• Hurra! Et av adventstidens absolutte høydepunkt.
  • Enda godt at jeg er ferdig med eksamen og heldagsprøver før den tid :)
  • Artig. Blir nok med i år også, selv om jeg ender lavere og lavere på lista for hvert NM (tror jeg). :)

• Chrisron
    Artig. Blir nok med i år også, selv om jeg ender lavere og lavere på lista for hvert NM (tror jeg).

Neida.
    2005: 14. plass
    2010: 25. plass
    2012: 17. plass.

Mangler dessverre én resultatliste.
  • Jøss, kom jeg så høyt forrige gang. Jeg som trodde jeg brukte det meste av tida på å klage på hvor ufattelig gode Kristin og Øystein var. :)
  • Kristin og Øystein vinner sikkert i år også! Spesielt da det er de som har laget spørsmålene :D
  • Javiss, denne gangen har vi en kjempefordel :-D Neida, vi skal ikke delta i år. Gleder oss masse til å sitte på den "andre siden" av konkurransen. Håper så mange som mulig blir med!
  • Jeg er også spent på hvordan NM ser ut fra den andre siden. Det er i hvert fall morsomt å finne på spørsmål. Jeg håper spørsmålene også blir morsomme for dere som skal besvare dem.
  • Finnes det resultatlister for de tidligere mesterskapene?
  • Selv sitter jeg bare på noen screenshots av (toppen av) resultatelistene. Men hvem vet hva Olaf og co sitter på?
  • Jeg vet ikke hva Olaf sitter på.  Jeg sitter på en stol.  Det skulle ikke forundre meg om Olaf gjør det samme.

Det kan sikkert være fint og flott å sitte på NM-resultatlister (jeg vet ikke; jeg har aldri prøvd), men fører det ikke til at man blir sittende veldig lavt nede?
  • Jeg kjenner til en svartkledd trønder som mener at Olaf sitter på sin høye hest.

Du vet kanskje ikke hvordan det er å sitte på NM-resultatlister, men du har jaggu god erfaring med å ligge på toppen av de. Selv pleier jeg å ligge dårlig på disse, derfor setter jeg meg på de istedet.
  • Resultat for 2012 ligger i alle fall her: "http://andebyonline.com/nm/liste/"
  • Koselig at folk er interesserte i år også :)

Vi hverken sitter eller ligger på resultatlister. Det er godt mulig listene tekninsk sett eksisterer en plass, men Tinterns løsning er sannsynligvis den enkleste for alle parter.

Som folk kanskje legger merke til er 2012-lista erstattet med NM 2014 - vi forsøker oss på NM i retro-stil på gammelt domene.

• Så vi må inn på det gamle Andebyonline for å svare? :)
  • Det er tanken, ja :) 
  • Tilbake til gode gamle andebyonline.com?  Så koselig!
  • Har jeg rett når jeg mener NM har vært arrangert i 2005, 2006, 2010 og 2012?
  • Ja, det visste jeg forresten svaret på når jeg tenkte meg litt om. Jeg har selv hostet opp resultatene fra 2005 og 2010 på egen maskin, men mangler 2006 og 2012. Vet ikke om det går an å laste opp filer her, men hvis noen ønsker disse listene, kan jeg sende dem. Jeg har prøvd å bruke Tinterns linker og søkt og søkt etter 2006 og 2012, men selve resultatlistene klarer jeg ikke å få fram. Hvis noen er mer teknisk enn meg, hadde det vært fint om de gav en lyd om de får dem fram eller har dem fra før.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?