Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Enda en historie

edited March 2014 in Donaldisme

Jeg fikk ikke napp på forrige historie jeg spurte etter, så her er en annen nøtt: Dette er en Petter Smart-historie, kanskje utgitt for 6 til 7 år siden. Petter lager en maskin som kan lage vei i en fei, den asfalterer på no time. Det er en stor maskin, omtrent som en lastebil. Plottet i historien er at det faller en ekenøtt ned i maskinen som så løper løpsk. Den asfalterer på kryss og tvers i hele Andeby-parken. Moralen er at naturen hevner seg når vi legger masse asfalt rundt omkring. I siste bilde ser vi at Petter står med hakke for å hakke opp all asfalten.

Det er ikke denne historien http://coa.inducks.org/story.php?c=H+26112  eller denne http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS+1140-04

Noen som har et tips?

Erik

Comments

• Det er en historie tegnet av Vicar som du nevner der, utgitt her i Norge i 1995 eller 1996. 

• OK, godt tips. Husker du mer fra denne historien? Jeg fortsetter å lete.
  • Regner med at det er denne historien "Fremtidens storby" i Donald Duck & Co nr. 41 1995. 

• Hurra! Jeg fant den selv også, etter dine tips. Tidsperiode 6 til 7 år siden derimot, som leser kom med, var temmelig unøyaktig! Takk for glimrende hjelp MIkkel!
  • Erik: Har du noko å gjera med at denne historia er gjenopptrykt (som hovudhistorie) i DD&Co 14/14?
  • Det var rent tilfeldig. Illustrasjoner fra historien skal brukes i en reklamekampanje, og jeg husket ikke hvor den kom første gang. Etter at svaret fra Mikkel kom 24/3, oppdaget jeg at historien faktisk sto klar for trykking. Mikkel ble informert i privat mail like etterpå. 
  • Jeg ble ganske overasket da jeg åpnet ukens Donald-blad og så at nettopp "Fremtidens storby" er ukens hovedhistorie. Men jeg kan ikke se at jeg har blitt informert om dette i noen privat mail? 
  • edited April 2014

Hvis du klikker deg inn i din Innbox, skal du finne denne meldingen, sendt 26/3:

Erikh MikkelHagen

Takk for hjelp med å finne historien jeg etterlyste. Du vil finne historien i reprise i nr. 14 - 2014. Erik
    March 26Innlegg 
    Siden det var såpass lenge før historien skulle i handelen kunne jeg ikke legge dette inn i forumet
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?