Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Andeby

edited June 2013 in Donaldisme
Er det bare jeg som er blind, eller er det ikke opprettet noen tråd på denne nye bokserien. For å være helt ærlig blir jeg litt frustrert over denne evige gjenutgivelsen av de samme historiene på nytt og på nytt i stedet for å forsøke å satse på noen nye serier som kanskje ikke har vært utgitt i norge før, men selger det, så vil det vel produseres... (sådan er kapitalismen)

Jeg ser på serienett at det blir beskrevet som en litt mer folkelig Barks-utgivelse, og det er sikkert ikke så dumt, CBSV var og er nok for spesielt interesserte, men som vi sier her i Trøndelag: Men læll, da?
«13456789

Comments

• edited June 2013
    Vi har fortsatt på denne tråden:
    (Frodo: 18. juni)
  • edited June 2013
    Tja, vi kan vel opprette en 'companion'-tråd for akkurat denne bokserien? Som f. eks. kan hete "Carl Barks' ukomplette billigverker"?
  • Det er egentlig litt mystisk at det selges, synes jeg. Er det virkelig så mange styrtrike komplettister i Norge at det lønner seg å pumpe ut enda en billigprodusert bokserie til flere tusen kroner, med serier alle har i ti utgaver fra før?
  • edited June 2013

Serien er nok ikke hovedsakelig beregnet på komplettister, det er vel her snakk om en mer folkelig utgivelse av Carl Barks historiene, en bokserie som kan friste også de som ikke er ihuga Donald fans men som har lyst til og samle de historiene de husker fra de var små i en flott bokserie. Men selvfølgelig er jo også CBA et flott tilbud for ihuga Donald fans som av forskjellige grunner ikke har CBSV allerede.

• Så lenge CBA-serien ikke inkluderer ALLE Disney-serier av Carl Barks, så synes jeg egentlig ikke den er noe godt tilbud for "ihuga Donald-fans" som ikke allerede har CBSV. Rett og slett fordi den ikke er komplett. Det er en ting at ekstramaterialet fra CBSV ikke inkluderes, men når Egmont til og med skal utelate et lite antall serier fordi disse seriene ut fra deres egen bedømmelse kun har "historisk interesse"... nei, det blir for dumt.
  • Vel, man sparer jo haugevis av penger på det. Det er i samme format som i Donald Duck & Co og det er jo det jeg er vant med. CBSV er jo grusomt dyr. Derfor er CBA midt i blinken for meg!
  • edited August 2013
    Prisen ((338x29) + 39) er 10.179 kroner. Så ein sparar ein del, men det vil ta eit par år ekstra i forhold til CBSV. 10.179 kroner er vel ikkje kjempebillig det heller, men det får bli ein annan sak.
    Dette er jo ein serie for dei "nest-mest ihuga", dei mest ihuga har jo CBSV. Eg antar at denne gjengen klarer seg fint utan "Pluto Saves the Ship" og andre obskure Barks-saker. Meir seriar i forhold til redaksjonellt materiale, difor billigare bøker, kanskje også meir lesbare reint praktisk når eg tenker på formatet (Eg veit i alle fall at eg syns Complete Calvin and Hobbes er såpass digre at det irriterar når eg les, sjølv om eg elskar utgivelsen).
    Eg veit og, har spurt Egmont, at dei ikkje droppar Sjørøvergull eller Bløtkakeprinsen, som er historier der Barks har gjort ganske lite. Alle Hakkespett-historiene teikna av Jippes er og med.
    Dette trur eg alt i alt er ein fin utgivelse for veldig mange Barks-fans. For meg er CBA betre en CBSV sjølv om CBSV er ein meir komplett utgivelse innhaldsmessig. Eg får alle historiene eg bryr meg om til betydelig lavare pris og i, for meg, meir lesbare bøker. Forutsatt at det blir komplett (nok)
    I tillegg skal eg jo ha Fantagraphics` serie, som eg synes er enda betre og har ein så lav pris over så mange år at det blir ubetydelig.
  • Man sparer ingenting hvis man har pengene tilgjengelig.
    CBSV selges ofte på Finn.no. Verkene som selges er som nye. Prisen ligger ofte på kr 10.000,-. Har sett lavere pris enn det også.
    Det er bare å følge med.
  • Riveraceren skrev: "Dette er jo ein serie for dei "nest-mest ihuga", dei mest ihuga har jo CBSV."

Dette er helt feil. Jeg er en blodfan av Carl Barks og har ventet i årevis på at egmont skal gi den ut på nytt. Jeg er forbanna nå over at de gir ut denne greia her istedenfor å bare gi ut hele Samlede på nytt. Altså, hvem "folkelige" som ikke er fans av Carl Barks er uansett interessert i å ha en komplett Barks samling? Forstår ikke tankegangen.
  • Spørs om ikke Egmont har tabbet litt her.... Vi som skal abonnere på denne serien har ikke fått boken ennå, men den fins i salg på Tronsmo og Outland østbanehallen allerede....
  • Så den i salg hos Outland i Trondheim også.
  • Du store all verden! Så det er med andre ord greit at abonnenter i distriktsnorge konsekvent får sine bøker før abonnenter i storbyer som Stavanger, mens det ikke er greit at bøkene selges i butikker i landets hovedstad før de samme abonnentene i distriktsnorge har fått sine bøker???
  • Så lenge jeg får boka mi før Sigvald er jeg fornøyd.
  • whitesand: Ser ikkje heilt kva tabben er. Egmonts løfte er ifølgje carlbarks.no at du skal få boka tilsendt så snart ho er utgitt. Dei har såvidt eg kan sjå aldri sagt at du skal få boka tilsendt før ho er i sal.

• Nå... Det vanlige når man tegner et abonnement på tegneserier, er jo at de som tegner seg på får produktet litt tidligere enn de som velger å kjøpe i løssalg. Hvertfall er det det jeg har opplevd, og det som skal være litt av vitsen med å abonnere. Men for all del, boken kommer nok den, jeg bare reflekterte litt over at jeg fant den hos Tronsmo i går. Første tanken var at her har de sendt ut til butikken litt for tidlig, noe også ekspeditøren mente. Nå kan det jo være at de som bestilte abonnement aller først allerede har fått boken, jeg bestilte ganske sent....

• edited August 2013
    Mye ny informasjon om serien er lagt ut på CBA sin Facebook side, der opplyses det blant annet at den første boken skal bli sendt ut til abonnentene i løpet av uke 34-35. Men siden uke 34 nå straks er over blir det antageligvis i uke 35 vi mottar boken.   
    Selv tror jeg at jeg bestilte abonnent dagen etter at nyheten om CBA ble annonsert, så jeg bestilte veldig tidlig men har enda ikke fått boken. 

Angående de bøkene som har blitt sendt til Tronsmo skriver Redaksjonen på sin Facebook side:  
    "Tronsmo har fått et lesseeksemplar, det fortjener de som de gode tegneserieformidlere de er! ellers er den ikke i salg hos bokhandlerne ennå" 

Men ifølge de som har vært innom Tronsmo er det altså snakk om langt mer en kun et lesseeksemplar. 
  • Den er i vanlig salg der ja. Ikke bare leseeksemplar.
  • Kanskje noen burde anmelde Tronsmo for å selge bøker som ikke offisielt er lagt ut for salg?
  • ja, kan ikke du gjøre det, da det synes å bety mye for deg?   Det hadde vært fint å fått prioritert politiets ressurser på denne uanstendige kriminaliteten.
  • edited August 2013
    Merkelig. Ingen treff.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?