Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Walt Disney's Mickey Mouse - Race to Death Valley

edited May 2011 in Donaldisme

Strålende kritikk av den første Gottfredson-boka på Cartoon Brew:

http://www.cartoonbrew.com/?s=two+new+books+you+mus+buy&x=35&y=19

Det går an å bla i boka på Amazon.com.

«13456789

Comments

• edited November -1

Jeg liker hvordan staveleifen i urlen ser ut som et norsk ordspill.

• edited November -1

Dette er virkelig stort. Om bare litt over en måned - og for aller første gang - begynner den andre av Disneys to beste serieskapere noensinne å komme ut i samlet bokform. Dette blir den ultimate utgivelsen av Floyd Gottfredsons Mikke Mus-eventyr. Er det noen her som gleder seg bare halvparten så mye som meg til denne bokserien? :D :D

• edited November -1

Gleder meg absolutt, skulle bare ønske Lost on a Desert Island også var med. Jada, den er ikke av Gottfredson, men det er nå starten på Mikke-serien lell.

• edited November -1

Adamant skreiv:

Gleder meg absolutt, skulle bare ønske Lost on a Desert Island også var med. Jada, den er ikke av Gottfredson, men det er nå starten på Mikke-serien lell.

Da kan jeg opplyse at den er med (side 231 - 253), se innholdsfortegnelse her:

http://www.amazon.com/Walt-Disneys-Mickey-Mouse-Valley/dp/1606994417/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1304398773&sr=8-1#sf

Det ser ut til å bli en utrolig flott bok, ikke minst pga. alt artikkelstoffet. David Gerstein har gjort et stort arbeid.

• edited November -1

Godt å høre at de inkluderer "Lost on a Desert Island" som ekstramateriale. Enig i at boka ser utrolig flott ut.

• edited November -1

Dette blir en flott bok. Den er nå forhåndsbestilt fra Amazon. Glede seg!

• edited November -1

Hva er planen her? Skal dette bli en komplett FG-samling? Neppe noe som er planlagt på norsk, så langt?

• edited November -1

Tyder «Reprint edition» at fyrsteopplaget alt er utselt, eller at dette er ei bok med tidlegare utgjeve materiale?

• edited November -1

Frodo skreiv:

Hva er planen her? Skal dette bli en komplett FG-samling?

Det går an å håpe, men det er vel salgstallene som bestemmer om dette blir en kompett serie eller ikke. Men regner med Fantagraphics håper å få gitt det ut komplett også. Når man kommer til dagsstripene på 60- og 70-tallet er det vel kun kompletister og en og annen hardbarka museleser som finner noe interesse i bøkene.

Eirikb skreiv:

Tyder «Reprint edition» at fyrsteopplaget alt er utselt, eller at dette er ei bok med tidlegare utgjeve materiale?

Jeg bestillte min for lenge siden, de har drevet å flyttet på datoen noen ganger, men det står følgende på ordren nå:

Shipping estimate: June 15, 2011
    Delivery estimate: July 12, 2011 - August 1, 2011

Tror ikke de sender ut noe opplag tidligere enn dette.

• edited November -1

Frodo skreiv:

Hva er planen her? Skal dette bli en komplett FG-samling? Neppe noe som er planlagt på norsk, så langt?

Som allerede er nevnt, vil selvsagt salgstallene være av betydning for hvor mange bøker som vil bli utgitt. Imidlertid sier Fantagraphics forlegger, Gary Groth, i et intervju at etter at de er ferdig med "the dailies" vil de trolig gå i gang med "the Sundays". Se ellers intervjuet med ham her:

http://techland.time.com/2010/07/24/fantagraphics-announces-mickey-mouse-reprints/

Når det brukes uttrykket "reprint edition", har nok dette sammenheng med at det er opptrykk av de opprinnelig avisstripene.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Jeg bestillte min for lenge siden, de har drevet å flyttet på datoen noen ganger, men det står følgende på ordren nå:

Shipping estimate: June 15, 2011
    Delivery estimate: July 12, 2011 - August 1, 2011

Elles er det verdt å merke seg Capris, som ofte har kortare leveringstid og billegare pris (når ein tek med frakta) enn Amazon. 148 kr er billeg!

• edited November -1

148 er veldig billig, men det blir vel ekstra til porto der også? (Hvis ikke man også handler noe annet) Må uansett takke for linken. Er den billigste nettbokhandelen jeg har sett i Norge. Blir nok litt shopping derifra etterhvert. :)

Selv har jeg valgt å forhåndsbestille samleboks 1. I likhet med Peanuts så ser det nemlig ut at de to bøkene som kommer ut hvert år vil samles i bokser.

Det vil koste meg £22.03 og gratis porto, noe som idag blir ca. 96kr pr. bok.

Blir vanskelig å vente helt til oktober, men det ser flott ut å ha sånn boks. :)

• edited November -1

Elles er det verdt å merke seg Capris, som ofte har kortare leveringstid og billegare pris (når ein tek med frakta) enn Amazon. 148 kr er billeg!

Det er også min erfaring at det ofte lønner seg å kjøpe fra Capris i stedet for fra Amazon. Ved kjøp over kr. 195 ingen porto - og under, kr 19 eller kr 29. Ved kjøp fra USA eller England blir porto ofte en meget stor del av prisen.

• edited November -1

Nå trenger ikke porto være en meget stor del av prisen fra England. Amazon sender gratis til Norge hvis man handler for over £20.

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Nå trenger ikke porto være en meget stor del av prisen fra England. Amazon sender gratis til Norge hvis man handler for over £20.

Takk for opplysningen, det var jeg ikke klar over. Når jeg har handlet fra Amazon har det for det meste vært fra Amazon i USA.

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Er du sikker på grensen?
    Her står det jo £25.

• edited November -1

Ja jeg har stusset over at det står £25 på siden. Jeg får alltid opp gratis porto som alternativ når jeg handler for mer enn £20. (Som f.eks. på Gottfredsonboksen som jeg jo nevnte at kun koster £22)

Enda bedre er det faktisk på filmer. Der har jeg funnet ut at de £20 gjelder før Amazon trekker fra momsen (som de gjør for alle utenfor UK), noe som betyr at jeg kan få gratis porto på forsendelser som kanskje ikke koster meg mer enn £17. Det betyr altså at man kan få momsfrie DVDer og Blu-Ray sendt gratis til Norge. Da begynner det å bli billig. Jeg betaler som regel en 2-4 pund mindre enn britene gjør selv. Men på filmer må man passe på å ikke overstige den berømte 200kr grensen. (Som akkurat nå er i underkant av £23.) Men som sagt så trekker Amazon fra moms, så noen produkter som ligger over 200kr grensen, ligger plutselig under grensen når man begynner ordrepresessen :)

• edited November -1

The Wise Little Hen skreiv:

Når det brukes uttrykket "reprint edition", har nok dette sammenheng med at det er opptrykk av de opprinnelig avisstripene.

Well—that's all I can imagine, myself. Amazon is occasionally a little hard to figure out (-:
    Either way, many of our extra features certainly aren't reprints; they're entirely new for this volume. Go fig...

• edited November -1

ramapith: är det bekräftat från Fantagraphics att det blir en box med volymer 1-2? Bara för att den kan förbeställas på amazon innebär inte att den verkligen kommer.

• edited November -1

As far as I know, we're definitely putting out that box!

(Hmm, THAT'S weird... I e-mailed you directly about this a few days ago, but it seems like my e-mail software simply "ate" the message and left no traces—something it does once in awhile. My computer needs a checkup...)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?