De Komplette Årgangene fortsetter

SvKSvK
edited June 2005 in Donaldisme

I dag mottok jeg den siste boken i 1959-årgangen, og ser at de skal fortsette med årgang 1960. Personlig hadde jeg håpet på at serien hadde blitt avsluttet nå, men nå kommer det i hvert fall 7 bøker til. Det begynner i hvert fall å bli bra fullt i hyllen.

På den positive siden følger DVD'en "Alle elsker Donald" gratis med neste bok.

«13456724

Comments

• edited November -1

Hvis de fleste følger med på 1960 årgangen kan du vedde på at de fortsetter med 1961 ... og så videre.

Egmont ville være tullete hvis de sluttet av noe som selger. :)

• edited November -1

Huff, ja. Dette blir dyre forord. Har alle blader fra før, men synes det er interesant å lese forordene....

• edited November -1

Jeg syns det ville være rart hvis du slutter med noe som selger så godt, ja!
    Det hadde ikke gjort meg noe hvis det fortsetter helt til i dag....

• edited November -1

David McDuck skreiv:

Det hadde ikke gjort meg noe hvis det fortsetter helt til i dag....

Det trur eg dei aldri vil gjere.

• edited November -1

SvK skreiv:

I dag mottok jeg den siste boken i 1959-årgangen, og ser at de skal fortsette med årgang 1960. Personlig hadde jeg håpet på at serien hadde blitt avsluttet nå, men nå kommer det i hvert fall 7 bøker til. Det begynner i hvert fall å bli bra fullt i hyllen.

På den positive siden følger DVD'en "Alle elsker Donald" gratis med neste bok.

Hvorfor kunne de ikke heller legge ved "Alle elsker Mikke" eller "Alle elsker Langbein", jeg har jo "Alle elsker Anders"? Men kanskje de andre kommer senere?

Jeg synes forøvrig at det er svært positivt at de fortsetter med 1960-tallet også. Jeg og AC diskuterte dette sist jeg var i DK. Han mente vel at Egmonts store utfordring i denne forbindelse kommer når serien evt. kommer frem til den tiden bladene hadde ekstra flapp bakerst i bladet.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hvorfor kunne de ikke heller legge ved "Alle elsker Mikke" eller "Alle elsker Langbein", jeg har jo "Alle elsker Anders"?

Hm ... merkeleg, og eg som trudde at Egmont alltid sjekka alt dei gav ut opp mot samlinga di. Så feil kan ein altså ta.

Kva er forresten den beste måten å løyse dette på - at Egmont ringer til Sigvald og sjekker kva han har kvar gong dei gir ut noko sånt, eller at dei berre installerer overvåkningskamera over heile huset hans?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Hvorfor kunne de ikke heller legge ved "Alle elsker Mikke" eller "Alle elsker Langbein", jeg har jo "Alle elsker Anders"?

Hm ... merkeleg, og eg som trudde at Egmont alltid sjekka alt dei gav ut opp mot samlinga di. Så feil kan ein altså ta.

Kva er forresten den beste måten å løyse dette på - at Egmont ringer til Sigvald og sjekker kva han har kvar gong dei gir ut noko sånt, eller at dei berre installerer overvåkningskamera over heile huset hans?

Ja, kjent problemstilling det dere...

Men jeg hadde vel trodd at flere hadde reagert om de valgte og legge ved "Alle elsker Mikke" med et bokverk som handler om Donald.

• edited November -1

Sigvald skrev:

Hvorfor kunne de ikke heller legge ved "Alle elsker Mikke" eller "Alle elsker Langbein", jeg har jo "Alle elsker Anders"? Men kanskje de andre kommer senere?

Jeg tror nu dette var ironisk ment. Så kan vi ikke droppe de ovenstående kommentarer (hvis ikke de også var ironisk ment). Vi skal jo ikke gøre Sigvald være end han er. Tak.

• edited November -1

Mathias bøgh skreiv:

Jeg tror nu dette var ironisk ment. Så kan vi ikke droppe de ovenstående kommentarer (hvis ikke de også var ironisk ment).

Klart vi er ironiske. Her i forumet har vi spøkt med kvarandre i, det frister å seie "årevis", så såpass tåler vi.

• edited November -1

Ok, man kan nemt tage fejl når det er skrevet.

• edited November -1

Desidert beste forordet på lenge, nesten verdt prisen på boka alene. Endelig en som ikke fylte forordet med skryt av Barks og glorifisering av dårlige oppfølgere.

Men serien burde vært stoppet nå. Av helt enkle egoistiske grunner fordi jeg ikke trenger flere bøker i den serien der, men jeg kan jo ikke slutte å kjøpe serien da vil den jo ikke være komplett i mitt hjem. Skikkelig skrotnisse syndrom altså. Antar flere kjenner seg igjen her :) Hylla mi er også akkurat full, men ikea og andre møbelbutikken kan sikkert løse det, men så var det vegger og ha hyllene på da. Noen har sikkert en løsning på det også.

Men hva er det slags tullball med å gi bort en dvd jeg ikke har fra før med boka ? Kunne ikke Egmont heller gitt meg boka billigere da jeg ikke trenger den dvd'en. Antar denne dvd'en er en i en serie med flere, og da tvinger de meg til å kjøpe resten av den serien også for å ha den komplett, noe jeg ikke trenger da jeg har alt på amerikansk fra før. Skuffende og grådig gjort av Egmont med å gi bort noe slikt som det her uten å ta hensyn til at jeg heller ville ha boka billigere istedet for at de frister meg til å kjøpe **ennå mere** som jeg ikke trenger og som jeg har fra før i amerikansk utgave :)

Men hvor lenge kommer serien til å fortsette ? Tror vi er litt for mange som venter på at alle andre skal terminere abonnementet og dermed har Egmont nok kunder til å fortsette.

Prisen pr bok ble vel lovet å være den samme gjennom hele serien når den startet i 1998 ? Jeg ser at siste faktura er på 289 og den forrige jeg betalte var på 279. Har forlaget sneket opp prisen her ?? Noen andre som vet noe og eventuellt husker hva betingelsene var når serien startet.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Desidert beste forordet på lenge, nesten verdt prisen på boka alene. Endelig en som ikke fylte forordet med skryt av Barks og glorifisering av dårlige oppfølgere.

For oss som har hatt vett til å slutte (:-)): kven har skrive forordet?

Men seriøst, som forordforfattar må eg få påpeike at det faktisk er vanvittig vanskeleg å skrive kjempeunike forord som omhandlar å vokse opp med Donald på femtitalet utan at det liknar litt på dei tredve fororda som er skrive om same emne tidlegare ...

Antar denne dvd'en er en i en serie med flere, og da tvinger de meg til å kjøpe resten av den serien også for å ha den komplett, noe jeg ikke trenger da jeg har alt på amerikansk fra før.

Ein kan vel kalle det ein serie, men ... eg har "Alle elsker Donald", og eg vil hevde at det er ein frittståande DVD som har absolutt ingenting med "Alle elsker Mikke" og "Alle elsker Langbein" å gjera. Dersom ein vil ha absolutt alt som blir utgitt av Disney-film på DVD, så sjølvsagt, men eg vil påstå at denne filmen absolutt er ein enkeltståande film som ikkje har noko som helst med dei andre "Alle elsker"-filmane å gjera.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Bok hjemme, jeg på jobb, korttidsminne slettet :) ehh. hva var det nå han het. Forfatter fra Haugesund som også har skrevet endel tekster for vamp.

Men seriøst, som forordforfattar må eg få påpeike at det faktisk er vanvittig vanskeleg å skrive kjempeunike forord som omhandlar å vokse opp med Donald på femtitalet utan at det liknar litt på dei tredve fororda som er skrive om same emne tidlegare ...

Full respekt for det, men det er lov å si nei hvis en føler at en ikke makter jobben :) Men forlaget må slite med å finne nok forord forfattere til alle utgivelsene de gir ut med forord for tiden. Men det er mye bra og mye morsomt, men Barks er vel trukket frem vel mange ganger i de forordene der.

Ein kan vel kalle det ein serie, men ...

Og da må en vel ha **alle** i den serien og når en først har fått en :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Ein kan vel kalle det ein serie, men ...

Og da må en vel ha **alle** i den serien og når en først har fått en :)

Jeg må si meg enig med Olaf her at dette ikke er en serie der en får "må ha alle" følelsen. Dette er 3 enkeltstående utgivelser med noen få tegnefilmer på hver. Jeg har samme kompleteringsdilla som mange andre men får ikke den følelsen her.

• SvKSvK
    edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Arnt Birkedal, forfatter født i 1959.
    Forordet var ganske spesielt, og bestod hovedsakelig av dikt på nynorsk.
    Personlig fikk jeg i hvert fall ubehagelige flashbacks fra norsktimene på videregående av det.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Jeg har samme kompleteringsdilla som mange andre men får ikke den følelsen her.

Da satser jeg på at jeg faller inn i kategorien "mange andre" og håper at Egmont gjør dette for å belønne oss og ikke for å lede oss ut i mere fristelse ;)

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Huff, ja. Dette blir dyre forord. Har alle blader fra før, men synes det er interesant å lese forordene....

Skal være enig med deg der, forordene er viktig.

Lærer stadig noe nytt ved å lese dem. Ikke visste jeg hvordan navnet til Skrue ble til, det fikk jeg vite ved å lese forordet til Helge Rønning i 1957-boka.

Håper en dag at Egmont samler alle forordene å utgir dem i en egen bok !!

• edited November -1

Helen skreiv:

Drikaton skreiv:

Skal være enig med deg der, forordene er viktig.

Lærer stadig noe nytt ved å lese dem. Ikke visste jeg hvordan navnet til Skrue ble til, det fikk jeg vite ved å lese forordet til Helge Rønning i 1957-boka.

Håper en dag at Egmont samler alle forordene å utgir dem i en egen bok !!

Enig, AC er nemlig også interessert i disse.

• edited November -1

Da var bok 36 mottatt i en ganske så moset tilstand. Postens kvalitetskontroll har kanksje slått til igjen.

Forord denne gang. Jan P. Krogh

• edited November -1

Oj, oj, oj, er det virkelig kommet til 36 bøker ....

Og jeg som bare har kommet til bok nr. 20, da ligger jeg 16 bøker etter. Får en bok i mnd. i håp om å ta dere igjen, men skjønner at det blir lenge til.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?